Počínaje 1.7.2017 se po internetu objevují příspěvky uživatelů, kteří mají problém se spoluprací OneDrive a souborového systému ReFS. Přitom před tímto datem žádný problém nebyl a vše fungovalo bez problému. Mě tento problém také potkal.

Souborový systém ReFS asi nikdo běžně ve svém systému neprovozuje. Výjimkou jsou disková pole, pro která je ReFS oproti NTFS vhodnější. Jestli ve svých Windows používáte funkci Storage Spaces (Prostory úložišť), tak je docela pravděpodobné, že ReFS máte. A pokud jste si v minulosti na tento oddíl nastavili synchronizaci OneDrive, potkalo vás po 1.7.2017 možná stejné překvapení jako mě. OneDrive najednou odmítl synchronizovat a tvrdí, že funguje jen s NTFS.

Problém bych nehledal u sebe, ale bude téměř jistě na straně Microsoftu. Musíme si buď počkat na opravu, zformátovat Storage Spaces na NTFS, a nebo použít jiné umístění pro OneDrive. Zajímavé je, že pracovní účet s OneDrive pro firmy funguje na stejném umístění s ReFS nadále bez problému. Aktuálně používám synchronizační klient verze 2016 (build 17.3.6943.0625) a problém je jen se soukromým účtem.

Tady je jedno z vláken, kde si lidé na chybu stěžují (uživatelé Windows 10 produkční verze a také Insider verze): answers.microsoft.com/en-us/onedrive/

9.7.207 aktualizováno: Během dalších dní se k problému objevila řada spekulací a také vyjádření přímo od Microsoftu. Poslední změnou nebo aktualizací v synchronizační aplikaci OneDrive byla opravdu v tichosti odebrána podpora exFAT, FAT32 a překvapivě i ReFS. OneDrive můžete používat již jen s NTFS. Pokud některý z nepodporovaných souborových systémů pro OneDrive využíváte, zálohujte svá data, přeformátujte na NTFS a můžete nadále synchronizovat. Důvodem výhradní podpory NTFS je možná příprava na funkci Files On-Demand, která s jiným souborovým systémem fungovat nebude. Podpora ReFS by měla být opět přidána v budoucnu. Další informace najdete na neowin.net a onmsft.com

Potkal vás tento problém také? Dejte o tom vědět v komentáři pod článkem.