Firemní komunikace se pomalu ale jistě přesouvá z emailu na jiné kanály (Instant Messaging). Větší firmy již léta standardně používají pro rychlou komunikaci a online schůzky primárně Skype pro firmy (dříve Lync).
Tento způsob komunikace můžete velmi snadno využívat i u vás, v menší firmě nebo pracovním kolektivu. Pokud jste ve vaší společnosti migrovali do firemních Office 365, tak možná Skype pro firmy máte a ani o tom nevíte. Stačí mít předplacený plán Office 365 Business Premium nebo vyšší (Office 365 Business Essentials obsahuje také Skype pro firmy, ale jen v online verzi).
Tak do toho – vyhledejte si ve vašem počítači Skype pro firmy. Spusťte a přidejte si své kolegy. Pokud to vaše firemní politika umožňuje, můžete komunikovat s kontakty i mimo vaši organizaci.
Hlavní sílou aplikace Skype pro firmy je možnost pořádat online schůzky. Ukáži vám, jak je to jednoduché. K online schůzce se může připojit až 250 účastníků. Jako pořadatel ji snadno vytvoříte a pozvete účastníky pomocí Outlooku. Popis níže platí pro toho času aktuální verzi aplikace Outlook 2016.
Outlook > Nové položky > Skypová schůzka
Nově otevřené okno již bude obsahovat automaticky vygenerovaný odkaz, který usnadní pozvaným účastníkům připojení ke schůzce. Účastníci schůzky nemusí mít nutně nainstalovanou desktopovou aplikaci Skype pro firmy a platit si některý z plánů Office 365. Mohou se totiž připojit zdarma přes webový prohlížeč.
Postup připojení ke Skypové schůzce pomocí webového prohlížeče si prohlédnete a stáhnete na mém OneDrive.
Jednoduše vyplníte účastníky, datum a čas konání schůzky a doplňující informace ke schůzce. Tlačítkem Možnosti Schůzky můžete změnit výchozí nastavení schůzky. Pokud se například chystáte jen prezentovat, ztlumíte mikrofony všem účastníkům, aby prezentace nebyla přerušována. Mikrofony můžete v průběhu schůzky kdykoliv jednotlivým účastníkům povolit, například kvůli dotazům. Jakmile pozvánku odešlete, uloží se její termín do vašeho kalendáře v Outlooku.
Připojit ke schůzce se můžete přímo z aplikace Skype pro firmy nebo z kalendáře Outlooku.
V samotném okně schůzky již můžete komunikovat s ostatními účastníky. Jako organizátor schůzky můžete ovládat jejich mikrofon a video nebo předávat řízení schůzky. Naprosto skvělou věcí je vysílání prezentace, plochy nebo okna aplikace. Celou online schůzku je možné nahrávat a účastníkům následně poslat záznam.
Otestujte možnosti Skype pro firmy ve vašem pracovním kolektivu nebo vaší společnosti. Je to jeden z nejužitečnějších nástrojů celých Office 365.
Tip: Chcete poradit s předplatným Office 365 nebo si je zdarma vyzkoušet? Napište mi přes kontaktní formulář.