Firemní komunikace se pomalu ale jistě přesouvá z emailu na jiné kanály (Instant Messaging). Větší firmy již léta standardně používají pro rychlou komunikaci a online schůzky primárně Skype pro firmy (dříve Lync).

Tento způsob komunikace můžete velmi snadno využívat i u vás, v menší firmě nebo pracovním kolektivu. Pokud jste ve vaší společnosti migrovali do firemních Office 365, tak možná Skype pro firmy máte a ani o tom nevíte. Stačí mít předplacený plán Office 365 Business Premium nebo vyšší (Office 365 Business Essentials obsahuje také Skype pro firmy, ale jen v online verzi).

Tak do toho – vyhledejte si ve vašem počítači Skype pro firmy. Spusťte a přidejte si své kolegy. Pokud to vaše firemní politika umožňuje, můžete komunikovat s kontakty i mimo vaši organizaci.

Hlavní sílou aplikace Skype pro firmy je možnost pořádat online schůzky. Ukáži vám, jak je to jednoduché. K online schůzce se může připojit až 250 účastníků. Jako pořadatel ji snadno vytvoříte a pozvete účastníky pomocí Outlooku. Popis níže platí pro toho času aktuální verzi aplikace Outlook 2016.

Outlook > Nové položky > Skypová schůzka

Skypová schůzka

Nově otevřené okno již bude obsahovat automaticky vygenerovaný odkaz, který usnadní pozvaným účastníkům připojení ke schůzce. Účastníci schůzky nemusí mít nutně nainstalovanou desktopovou aplikaci Skype pro firmy a platit si některý z plánů Office 365. Mohou se totiž připojit zdarma přes webový prohlížeč.

Postup připojení ke Skypové schůzce pomocí webového prohlížeče si prohlédnete a stáhnete na mém docs.com.

Jednoduše vyplníte účastníky, datum a čas konání schůzky a doplňující informace ke schůzce. Tlačítkem Možnosti Schůzky můžete změnit výchozí nastavení schůzky. Pokud se například chystáte jen prezentovat, ztlumíte mikrofony všem účastníkům, aby prezentace nebyla přerušována. Mikrofony můžete v průběhu schůzky kdykoliv jednotlivým účastníkům povolit, například kvůli dotazům. Jakmile pozvánku odešlete, uloží se její termín do vašeho kalendáře v Outlooku.

Připojit ke schůzce se můžete přímo z aplikace Skype pro firmy nebo z kalendáře Outlooku.

V samotném okně schůzky již můžete komunikovat s ostatními účastníky. Jako organizátor schůzky můžete ovládat jejich mikrofon a video nebo předávat řízení schůzky. Naprosto skvělou věcí je vysílání prezentace, plochy nebo okna aplikace. Celou online schůzku je možné nahrávat a účastníkům následně poslat záznam.

Otestujte možnosti Skype pro firmy ve vašem pracovním kolektivu nebo vaší společnosti. Je to jeden z nejužitečnějších nástrojů celých Office 365.

Tip: Chcete poradit s předplatným Office 365 nebo si je zdarma vyzkoušet? Napište mi přes kontaktní formulář.