Tato otázka je snad jedním z nejstarších klišé na internetu. Fakt, že je SEO mrtvé, je zřejmě stejně starý jako sama optimalizace pro vyhledávače. Pokaždé, když Google představí novou aktualizaci, lidé začnou šířit zprávy, že teď už to má SEO doopravdy za sebou.

Nicméně podívejte se už jen na tu ironii – když do vyhledávače napíšete dotaz „SEO je mrtvé“, na prvních pozicích vám vyjedou výsledky lidí tvrdících opak. Náhoda? Nemyslím si.

SEO je naopak důležitější než kdy jindy

Někteří rádoby odborníci tvrdí, že SEO je mrtvé, a pokud ne teď, již brzy k jeho definitivní smrti dojde. Ovšem kdo má se SEO nějaké zkušenosti, ví, jak důležitý způsob přivedení zákazníků to je. Lidé vnímají vyhledávače jako základní rozcestník v celém obrovském internetu a právě přes ně se dostávají na většinu webů. Návštěvnost mohou navýšit i sociální sítě, ale vyhledávače rozhodně přivedou více lidí.

Všichni jsme totiž zvyklí zadat dotaz do vyhledávače a čekat, jaké weby nám naservíruje s odpovědí. A jelikož je v dnešní době daleko více firem než kdysi, je také větší konkurence. Bez efektivní optimalizace pro vyhledávače obsadí první místa ve výsledcích vyhledávání jiná společnost s podobným zbožím. A jelikož je v dnešní době většina firem na internetu přítomná, je daleko důležitější přimět vyhledávače, aby vašemu webu dávaly vyšší prioritu.

SEO

Důkazem je i přístup vyhledávačů

SEO mrtvé nikdy nebude, což je vidět i ze strategie vyhledávačů. Taktiky, podle nichž weby měří, jsou neustále vylepšovány. Vyhledávače jsou čím dál chytřejší, dokážou vyhodnotit, jak relevantní jsou odkazy, zda je obsah kvalitní, jestli nejsou klíčová slova nacpaná na webu násilně apod. SEO má smysl, proto vyhledávače vylepšují algoritmy. Zda někdy dokážou rozpoznat násilně vytvořené odkazy a uměle nacpaná klíčová slova? To už je věc druhá…

Říct si, že nějak přežijete bez optimalizace, je určitě chyba. Kdo si není jistý svými postupy, tomu pomůže audit SEO od profesionálů. Není nutné si hned najímat odborníky, ale rozhodně je fajn s nimi své řešení aspoň zkonzultovat. Bez dobré SEO optimalizace se nikdo neobejde teď ani v budoucnu.