Migrace pošty pod Exchange Online je relativně jednoduchá a bezproblémová záležitost. To platí i o následné konfiguraci uživatelského profilu v aplikaci Outlook 2016. Ovšem nějaký ten zádrhel občas přijde.

Počítačové sítě v malých společnostech si zpravidla dlouhodobě žijí svým vlastním životem a nikdo to moc neřeší. Hlavní je, že to nějak funguje. To je samozřejmě špatně z hlediska bezpečnosti a vše se začne řešit, až když je pozdě. Například po úniku dat nebo napadení sítě nějakým škodlivým kódem (například šifrovacím ransomware).

Správce by samozřejmě měl takové prostředí před migrací pod Office 365 dát do pořádku a řádně vše připravit. Jenže kolikrát není na přípravu dostatek času a vše se řeší za běhu.

Tak se v průběhu migrace nebo následné konfiguraci uživatelských profilů řeší mnoho dílčích problémů. Často to je nefunkční automatická konfigurace profilu a připojení k novému mailboxu uživatele v aplikaci Outlook 2016.

Důvody mohou být různorodé, ale často lze problémy vyřešit relativně jednoduše tímto kombem z příkazového řádku (nezapomenout spustit příkazový řádek s administrátorským pověřením):

netsh winsock reset

netsh int ip reset

ipconfig /release

ipconfig /renew

ipconfig /flushdns

Není to lék na vše, ale mě tohle kombo kolikrát zachránilo hodně času při víkendových migracích do Office 365.